Een corrupte reis en een paradijselijke bestemming - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Sanne Vlerken - WaarBenJij.nu Een corrupte reis en een paradijselijke bestemming - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Sanne Vlerken - WaarBenJij.nu

Een corrupte reis en een paradijselijke bestemming

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

08 Augustus 2015 | Belize, Caye Caulker

8-8: Eindelijk, eindelijk! Ik heb het weer gedaan, gedoken tussen prachtig koraal en tro
9-8: Loco beachparty, tranquila, shooting star, zwemmen in mijn ondergoed bij zonsopgang weekend!
10-8: Finally leaving the island! Plaats van gewenste bestemming: Caye Caulker. Ik ben benieuwd hoe lang we hier over gaan doen! Eerst maar eens de ferry naar vaste land van Honduras zien te overleven. Maar, ik was voorbereid deze keer. Een pil tegen zeeziekte in mijn maag, buiten gaan zitten en naar de horizon blijven kijken. Een ander meisje was deze keer de klos, maar ik bereikte la Ceiba zonder kleerscheuren. Daarna werd het wat lastigere. Taxi- Restaurant (heel belangrijk met wifi, aangezien ons taxichauffeur ons af probeerde te zetten moesten we snel een andere oplossing vinden voordat hij ons zijn restaurantje uit zette) - Taxi - Busstation San Pedro - Verkeerde bus - Terug lopen naar station - taxi naar Guatemala boarder - Politie - Gered door iemand uit Guatemala die gelukkig goed Engels kon! - Lift naar bushalte - Bus naar Puerto Bario - Taxi - Hotel Europe. Heerlijk eten, maar verder was Puerto Bario zoals je op z'n Engels zegt een shithole. De bedden waar zacht gezegd minder, waardoor deze nacht mijn slaapmedicatievoorraad ten einde liep.
11-8: Die ochtend was het een kwestie van het regelen van geld, exit stamp van Guatemala en boottickets. We waren duidelijk de enige toeristen in town. Wat nog de moeilijkste vraag was, wie kun je vertrouwen? Vraag me niet hoe, maar we hebben de 10:30 AM ferry naar Punto Gordo, Belize gehaald. Met een ijsje in de boot op naar Belize! De speeduit was veruit het hoogtepunt van vervoer van deze twee dagen. Al was het een klein bootje toch werd die volgeladen met koelkasten, tv's, mango's noem maar op! Van het zuiden all the way naar het noorden. Het idee om in Hopkins te stoppen hebben we maar laten varen. Het is een klein plaatsje en aangezien we tot nu toe weinig geluk met de atm's hadden, riskeerden we het maar niet. Rond een uur of 7 PM kwamen we aan in Belize city op zoek naar een slaap plek. De taxichauffeur vertelt enthousiast dat Belize lijkt op Miami. Het eerste hostel was helaas vol, de volgende dan maar. De taxichauffeur deed er niet moeilijk over, een minuut later bleek wel waarom. De beste man rekent 10 dollar per stop. Toen we dit niet wilde betalen begon hij te schreeuwen en te verkondigen dat hij ook een politieman was. Er leek niks anders op te zitten dan gewoon te betalen. De hotelkamer maakte dit ongemak wel goed. Airconditioning, een eigen badkamer en een warme douch! Ik heb echt geslapen als een baby.
12-8: Eindbestemming in zicht! Caye Caulker! Een speedboot bracht ons van Belize city naar dit palmboom eiland met reggea vibe. Bob Mrley is hier de man. Ik voelde me meteen relaxed. Yuma's house was aan de pier, aan het strand en we hadden er ook nog eens goede verhalen over gehoord. Er was een kamer voor drie beschikbaar, dus we waren helemaal content. Zon, zee, strand, rum punch en verse kreeft. Wat wil een mens nog meer?