Het stratumseind van Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van Sanne Vlerken - WaarBenJij.nu Het stratumseind van Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van Sanne Vlerken - WaarBenJij.nu

Het stratumseind van Delhi

Door: Sanne en Mathijs

Blijf op de hoogte en volg Sanne

02 Maart 2014 | India, Delhi

02-03:
Waren het treinstation van New-Delhi nog niet uit of de taxichauffeurs en tuktuk drivers probeerden ons al op te lichten. Gelukkig waren we op de hoogte van de afstand die we af moesten leggen tot ons logeeradres anders waren we toch zo'n 10 euro lichter en belangrijker was ons ego aangetast. Dit maal was ons logeeradres geen hostle, homestay, guesthouse of resort maar het appartement van Evan. Een jongen die net als wij ook uit Eindhoven en omstreken komt, die in Delhi een eigen bedrijf heeft opgezet. Hij is bezig met een project in de duurzame energie. Dit houdt in dat hij door middel van zonnepanelen 12 volt accu's wil laden die voor verschillende doeleinde gebruikt kunnen worden zoals licht en het opladen van elektronica. Het mooie van de wat luxere appartementen in India is dat elke slaapkamer een eigen badkamer heeft. Het was eigenlijk net een lux hotel wt erg welkomen was na al de dunnen matrasjes die aanvoelen als een houte plank. Na even wat bijgeslapen te hebben trokken we er op uit om Delhi te gaan verkennen met de metro. Delhi is een drukke maak naar onze mening leuke en levendige stad. Het is een uitdaging om van plek naar plek te raken zonder in de verkooppraatjes van een streetwise Indier te zijn getrapt maar het is zeker te doen. Wat opmerkelijk is aan de metro van Delhi is dat en vrouwen en mannen apart door de securitycheck moeten en er zijn aparte wagons voor mannen en vrouwen. Dit om vrouwen te beschermen tegen grijpgrage Indiers. Aangezien we toch graag bij elkaar wilden blijven moesten we het met de mannencoupe doen. Vooral op de terugweg washet belachelijk druk en zat inderdaad iedereen aan mijn kont. Al kan dat ook zijn omdat ze onze zakken probeerden te rollen want die probeerden ze tot twee keer toe bij Mathijs. Old-Delhi is prachtig met haar grote rode fort en een enorme moskee. Overal langs de weg staan kraampjes met van alles en nog wat en Indiase eetstalletjes maar tussen de chappaties en de lassies in is ook een Mac Donalds te vinden. Deze stad heeft alles van oude Indiase tradieties tot alle moderne zaken die je bij een hoofdstad verwacht. Ik hoorde dat Delhi is uitgeroepen tot smerigste stad van de wereld, maar in vergelijking met Varanasi viel ons dit alles mee! Wat wel zo is, is dat als je in de file staat in een tuktuk de uitlaatgassen voor je longen bij na niet te verdragen zijn. In de avond nam Evan ons mee naar het stratumseind van Delhi. De plek waar de hippe en rijke jeugd van India uithangt. We aten tussen de Indiers bij een chique burgertent en daar betaal je Nederlandse prijzen. Voor alcoholische dranken betaal je zelf het dubbele vanwege de hoge tax op alcohol. Na het eten kwamen we met veel moeite de volgende insiders de coolste club van heel Delhi binnen. Dat lukten ons alleen maar omdat de Britse Rash (huisgenoot van Evan) de barmen kende. In Goa waren we wel naar festivals en strandfeesjtes gweerst maar een echt Indische club als deze was een primeur. De Indiers waren sexy gekleed en sommige dansten of hun leven er van afhing. Hier leerde ik dat Indiase jongens zeer goed kunnen dansen en al kunnen ze het niet dan proberen ze het in elk geval. Daar zouden veel Nederlandse jongens nog iets van kunnen leren. 01:00 u is de sluitingstijd van de club en nadat we er nog net niet uit waren gegooiend liepen we ziengen naar buiten. We maakten een praatje met een groepje Indieres die me een pre happy birtbday wensten en het bijpassende liedje spontaan voor me begonnen te zingen. Een dag te vroeg maar ik voelde me toch al jarig!
03-03:
Na heerlijk uitgeslapen te hebben besloten we onze laatste dag in India nog lekker te gaan shoppen in een Delhi's grootste shoppingmalls. Slippers, de lonely planet van Zuidoost Azie stonden op het boodschappenlijstje. De laatste was zeer belangrijk want dan hoefden we wat minder vaak de was te doen! S'avonds hebben we voor het eerst Tibetaans gegeten. Het is een beetje zoals bij Chinees, je besteld allerlei gerechten en eet die dan met een rijst een soort deegbal op. Zo klinkt het misschien niet super maar het is best een aanrader!