A real Jungle experience - Reisverslag uit Jerantut, Maleisië van Sanne Vlerken - WaarBenJij.nu A real Jungle experience - Reisverslag uit Jerantut, Maleisië van Sanne Vlerken - WaarBenJij.nu

A real Jungle experience

Door: Sanne en Mathijs

Blijf op de hoogte en volg Sanne

26 Maart 2014 | Maleisië, Jerantut

26-3: Vooral het laatste stuk naar het regenwoud van Taman Negara was prachtig. Met een bootje over de rivier met aan beide kanten uitzicht op de jungle, we zagen zelfs al apen, buffels en een leguaan. En tijdens onze zoektocht naar een hostel struikelde ik bijna over een slang! We aten in een van de floating restaurants en stippelden onze eigen jungle tour uit voor de volgende dag. We gingen het zonder gids proberen!
27-03:
Een flink ontbijt later en met drie grote flessen water, genoeg koekjes en chips op zak lieten we ons met een bootje afzetten zo'n 17 km van het dorpje waarin we verbleven. Een echte jungle ervaring samen met Mathijs in het regenwoud en verder niemand. Dat wil zeggen geen andere mensen maar wel een heleboel andere dieren! De geluiden die je hoort in een regenwoud zijn heel bijzonder overal hoor je vogelgezang, gesjierp, geritsel en een hoop andere dierengeluiden die we niet thuis konden brengen. De jungle route die we uitgezocht hadden was met veel geklim en geklauter en het oversteken van een rivier (water tot de knieën) maakte de tocht heel avontuurlijk. Ondanks dat het een hele leuke tocht was waren we toch heel blij toen we de bewoonde wereld na 15 km weer terug zagen!