Een helse reis en de onderwaterwereld - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Sanne Vlerken - WaarBenJij.nu Een helse reis en de onderwaterwereld - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Sanne Vlerken - WaarBenJij.nu

Een helse reis en de onderwaterwereld

Door: Sanne en Mathijs

Blijf op de hoogte en volg Sanne

08 Maart 2014 | Thailand, Ko Tao

08-03:
Ko Tao, ko Tao, ko Tao schreeuwde een Thai rond 03:00 u s'nachts door de bus terwijl ik net een uurtje aan het slapen was. De Thai liep ons voor de bus uit liet ons onze backpacks uit het bagageruim halen en weg was hij de bus weer in. Wij met nog zo'n 8 anderen stonden er wat verloren bij. We zagen een soort van kantoortje waar we maar gingen zitten. Na een tijdje kwam er een Thai langs om ons mede te delen dat een busje ons over 45 minuten op zou komen halen. Vervolgens werden we afgezet bij de pier waar we nog drie uur moesten wachten voordat onze boot zou vertrekken. Balen dus! Het voordeel van regelmatig de enige toerist te zijn in zowel India als Sri Lanka is dat dergelijke praktijken daar niet voorkwamen. Locals zouden ze namelijk nooit zo behandelen, toeristen wel. Eenmaal in de boot wilde ik niks liever dan slapen maar dat werd me niet makkelijk gemaakt. Promotors van duikscholen wilden namelijk maar niet ophouden over hoe professioneel hun duikschool was en hoe lux de accommodatie die je gratis kreeg als je bij hen je open water cursus deed. Ondanks onze behoefte aan slaap waren we toch wel geïnteresseerd duiken is namelijk de reden waarom we naar Ko Tao gingen. Bans divingschool overtuigde ons en er nog geen uur later waren we ingeschreven. Dezelfde dag nog begon de cursus. Nee, nee we doken niet meteen de zee in maar keken duik dvd's, namen theorieboeken door en kregen zelfs huiswerk mee! We vonden het niet erg, na twee maanden reizen voelden het eigenlijk wel lekker om ons nuttig te maken. Al, ik geef het toe bleef het een beetje moeilijk om op te brengen. Na een nacht zonder slaap vielen mijn ogen dan ook dicht boven de boeken.
09-03:
Vandaag gingen we oefenen in het zwembad. Ik had al een keer gedoken in ko Rong (Cambodja) maar ik was vergeten dat er zoveel bij komt kijken! Het verschil was ook wel dat zij toen het materiaal gereed maakten en nu moesten we alles zelf doen! En alles moet heel vaak gecheckt worden wat natuurlijk heel logisch is, je wil niet op 18m diepte in een keer zonder lucht zitten! We begonnen die ochtend vroeg en ik kon bijna niet uit mijn bed komen maar zodra ik met uitrusting en al in het water lag voelde ik me fit en als een vis in het water! Ik kreeg er echt de energie van die ik de dagen daarvoor kwijt was geweest. In het begin voelt het wat onwennig aan om onder water te ademen en door middel van in en uitademen je hoogte of misschien beter gezegd diepte te bepalen maar het went snel. We konden niet wachten om de volgende dag tussen de meest prachtige vissen te zwemmen. Na de oefeningen in het zwembad lunchten we samen met ons duikgroepje. We hadden een heel gezellige groep wat bestond uit Mathijs, ik, Don (uit Eindhoven), de Vlaamse Michel en onze eveneens Vlaamse duikinstructeur Micheal. Aangezien de duiktermen soms best lastig zijn was het fijn om de cursus in het Nederlands te volgen. Het klikte heel goed met z'n vijven. Zo goed dat Micheal ons bijna de advanced cursus in had geluld. Na de lunch was het weer het klaslokaal in. De volgende dag zouden we ons theorie examen hebben! Het was een lange dag, nog even op het strand liggen en genieten van een Thaise Massaman curry en daarna lekker dromen over prachtige koralen en tropische vissen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Tao

Sanne

Actief sinds 03 Juli 2012
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 103240

Voorgaande reizen:

04 Juli 2012 - 28 Augustus 2015

Reis door de wereld

Landen bezocht: