Psytrance zombies - Reisverslag uit Tājganj, India van Sanne Vlerken - WaarBenJij.nu Psytrance zombies - Reisverslag uit Tājganj, India van Sanne Vlerken - WaarBenJij.nu

Psytrance zombies

Blijf op de hoogte en volg Sanne

09 Februari 2014 | India, Tājganj

9 feb: Vanwege het feit dat Goa ver uit de kleinste staat van India is verwachtte we dat het weinig moeite en tijd zou kosten om van zuid naar noord te reizen. Fout! Het kostten ons maar liefs een tuk tuk rit, vier ik herhaal vier verschillende bussen, een wandeltocht van 2km om bij Reshma hostel, Vagator beach te arriveren. Voornamelijk Mapusa station was heftig. Hier hebben we een half uur gewacht en nu denk je waarschijnlijk een half uur valt toch wel mee? Maar de stank, viezigheid en schreeuwerige Indiërs die je aankijken alsof je een stuk vuil bent maken het best heftig. Het meeste heftige vond ik dat zelfs kinderen die maar net kunnen lopen bedelen om geld. We geven geen geld aan bedelende omdat we denken dat het niet goed is om dit te stimuleren, maar de kleintjes wekken zoveel medelijden dat we besloten onze zakjes chips te geven. Waar we ze vervolgens op de plek waar ze wonen (op een dekentje naast Mapusa bus stand) om zagen vechten. Door alle heerlijke stranden, lekker eten, vrolijke en vriendelijke mensen waren we bijna vergeten dat ook dit het echte India is...
Al waren we wat vermoeid van de reis wilden we toch meteen Vagator verkennen. Het plaatsje wat vroeger bekend stond om zijn vele raves met luide trancemuziek en hippies die veel blowen, staat het nu vooral bekend om het laatste. Door wat we tot nu toe gezien hebben is 75 procent van de toeristen hier boven de 40. De meerderheid hiervan zit onder de tatoeages en is gedurende de hele dag onder invloed van drugs, alcohol of allebei. Ze lijken hier niet veel uit te voeren, behalve het rijden op hun motor van bar naar bar. Ik heb nog nooit zoveel oude hippies bij elkaar gezien en ik geef toe dat ik bij mezelf dacht zo wil ik nooit worden. Een van de verzamelplaatsen van deze doelgroep is mango tree, een gezellige bar met goedkoop eten en drinken wat ook nog eens ongelooflijk lekker is. Het enige minpuntje is dat de in Hawaïblouse rondlopende bediening zowel van klantenservice als van doorwerken om meer geld te verdienen nog nooit gehoord heeft. Hier ontmoette we een Deens stel van rond de 55 (geen hippies, maar wel zeer relaxte mensen) die ons uitnodigden om in hun inmiddels te grote huis (kinderen van onze leeftijd zijn al het huis uit) in Kopenhagen. Altijd leuk om er een vakantieadres bij te hebben! Na een heerlijke massage en smakelijk Grieks eten besloten we de partyscene van Vagator te verkennen en we hadden meteen succes. Er was op het strand een rave party in volle gang. Mensen dansten als zombies op muziek die ze psytrance noemen. Ook al waren we moe, dit wilden we meemaken en terecht het werd een avond om nooit te vergeten...
10 feb: In Vagator is een ding heel duidelijk, je hoort er niet bij als je geen motor of scooter hebt. Naar Mathijs zijn mening moet je eigenlijk een motor hebben al is het alleen maar voor het snelle optrekken en het extra geluid. Helaas mag hij daar officieel nog niet op rijden wat hij dan ook braaf niet doet. So a scooter it is! Zo hebben we vandaag het strand van Anjuna, de marktjes van Baga, de hoofdstad Panjim en de kathedralen van Old-Goa verkent. Best wel trots zijn we op onszelf dat we zo veel gedaan hebben na een toch vrij wilde nacht. Vandaar dat we na een gin tonic bij Mango tree braaf om 00:00u in ons bedje liggen. Morgen weer een dag!