Wereldwonder - Reisverslag uit Agra, India van Sanne Vlerken - WaarBenJij.nu Wereldwonder - Reisverslag uit Agra, India van Sanne Vlerken - WaarBenJij.nu

Wereldwonder

Door: Sanne en Mathijs

Blijf op de hoogte en volg Sanne

26 Februari 2014 | India, Agra

26-02:
Het was een hell of a busreis maar daar zijn we dan, op de rooftop van ons hotel met uitzicht op de Taj mahal. Ook al waren we moe we wilden meteen naar dat prachtige gebouw toe. Zodat we haar konden bewonderen voor en tijdens de zonsondergang. Het is niet gelogen, het is werkelijk een prachtig paleis en je vraagt je af hoe ze dit ooit zo hebben kunnen maken. Maar dat is waarschijnlijk ook waarom ze het een wereldwonder noemen en het door velen beschouwd wordt als het mooiste gebouw in de hele wereld. De heerser Shah Jahan heeft de Taj laten bouwen als een herinnering aan zijn derde vrouw Mumtaz Mahal, die overleed terwijl ze beviel van hun 14e kind. Haar dood zou de heerser zijn hart in die mate gebroken hebben dat zijn haar in een nacht grijs is geworden. Hij wilde dat het gebouw zo mooi en puur zou zijn dat het zelfs de maan en zon laat huilen. Mathijs heeft beloofd ook zoiets voor mij te bouwen als ik doodga. Ach ja de gedachte is heel lief, zal ik maar zeggen. De mensen in Agra zijn wat minder lief. Ze ruiken hun kans om toeristen op te lichten en laten je dan ook niet met rust al heb je wel 10x gezegd dat je niet in hun shop wil kijken!
27feb:
Tot de belachelijk vroege uitchecktijd van 10:00u bleven Mathijs en ik lekker in ons bedje liggen. Onze trein naar Varanasi vertrekt pas om 20:00 u en er is eigenlijk verder niets wat we nog willen zien of doen in Agra. Gelukkig heeft het rooftopbar van ons hotel lekkere drankjes, waar we kunnen schrijven, lezen en verdere plannen kunnen maken voor onze reis die helaas al bijna op de helft is!