Zwemmen tussen de haaien - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Sanne Vlerken - WaarBenJij.nu Zwemmen tussen de haaien - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Sanne Vlerken - WaarBenJij.nu

Zwemmen tussen de haaien

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

13 Augustus 2015 | Belize, Caye Caulker

13-8: Snorkelen tussen de stingrays, angelfish en 4 meter lange nurse sharks! Bijkomen van dat avontuur in de hangmat om vervolgens te proosten op happy hour en de beste burgers van het eiland. Wat en een leven...!
Het was Hazel haar laatste avond, dus die moesten we herinnering waardig maken. Sorry guys! About really good night out, girls don't tell!
14-8: Het perfecte katerdagje. Door de hitte was ik vroeg wakker, maar hoe erg is dat op een wit zonovergoten eiland? Anke was aan het duiken met de haaien en ik had tijd voor mezelf. Ik kocht vers bananenbrood en een bananen-kokos-shake van een local en ik vond het perfecte plekje. Aan de andere kant van het eiland waar niemand was op de pier. Waar ligbedden klaarstonden zowel in de schaduw als in de zon en ik werd omgeven door pelikanen die over het water scheerden. Zo bracht ik mijn dag door; zwemmen in de turquoise blauwe zee, muziek luisteren op mijn Ipod en het lezen van mijn boek. In de avond genoten we van een laatste garnalen en kreeft maaltijd met uiteraard de gratis bekertjes rum cola.
15-8: Afscheid nemen van de zee is moeilijk voor me. Die zou ik deze reis naar alle verwachtingen niet meer zien. Afscheid nemen in het algemeen is moeilijk voor me. Het liefst glip ik er tussen uit zonder iets te zeggen en ik denk dat ik het liefst heb dat andere dat ook zo doen. De speedboot bracht ons terug weer terug naar het vaste land waar een busje naar Flores, Guatemala ons opwachtte. Nog een laatste boarder crossing over land wat toch altijd voor de nodige stress zorgt. Exit fees, geld wisselen, entree fees en achterdochtige vragen in de trant van, waar kom je vandaan? waar ga je naar toe? Hoe lang blijf je daar? komen in een hoog tempo op je af. De reis verliep voorspoedig maar bij aankomst in Flores hadden we toch een probleem. Geen geld uit de ATM......
Maestro werkte niet en de credit kaart deed het ook niet meer. Maar goed we konden altijd nog de bank bellen dachten we. Welke dag is het vandaag? Natuurlijk het is zaterdag en de bank is pas maandag vanaf 13:00 u weer bereikbaar. Shit, daar zaten we met iets meer dan 300 quetzal wat gelijk staat aan zo ongeveer 30 euro... Wat genoeg is voor een overnachting en wat eten maar daarna zouden we toch echt een probleem krijgen. Bovendien wilden we naar Tikal, moeder van de Maya ruïnes. Uitgeteld waren we en we wisten niet meer wat te doen. We liepen naar het meer wat werkelijk prachtig is, maar onder deze omstandigheden toch moeilijk is om van te genieten. Happy hour, 10 q voor een cocktail. Want wat doe je als je het echt niet meer weet? Juist, je zorgen vergeten....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Belize, Caye Caulker

Sanne

Actief sinds 03 Juli 2012
Verslag gelezen: 1818
Totaal aantal bezoekers 103206

Voorgaande reizen:

04 Juli 2012 - 28 Augustus 2015

Reis door de wereld

Landen bezocht: