Buddies for life! - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Sanne Vlerken - WaarBenJij.nu Buddies for life! - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Sanne Vlerken - WaarBenJij.nu

Buddies for life!

Door: Sanne en Mathijs

Blijf op de hoogte en volg Sanne

10 Maart 2014 | Thailand, Ko Tao

10-03:
De eerse duik was in Mango Bay en werkelijk fantastisch. We zwommen tussen grote schollen barracuda's en zagen Nemo en andere tropische vissen. De tweede duik echter zag ik bijna niks! Ik kreeg mijn masker onder water niet goed schoon en ik had al mijn energie nodig om überhaupt bij de groep en bij mijn buddy (Mathijs) te blijven waar je niet verder dan 2 meter verwijderd van mocht zijn. Bij het duiken maakt men gebruik van het buddysysteem omdat het makkelijker, leuker en veiliger is. Ja ik heb wel opgelet tijdens de theorie! Wanneer jou lucht op is heeft je buddy namelijk altijd nog een alternatieve luchtbron voor je. Dus veiliger ja maar makkelijker en leuker was het hebben van een buddy voor mij op dat moment niet. Mathijs was zo enthousiast over de onderwater wereld dat hij overal en nergens zwom. Op dat moment ging ik er vanuit dat het zicht voor iedereen slecht was en er dat er vrijwel geen vis te zien was. Al had ik wel een voorgevoel dat mijn zicht wel extreem slecht was aangezien ik de enige was die de instructies van Micheal nauwelijks op kon volgen. Eenmaal uit het water bleek dat de anderen wel mooie vissen gezien hadden en ook frames van oude hutjes met wc's, gootstenen, badkuipen en al! Nou toen baalde ik wel, maar toen ik hoorde dat we de volgende dag pas echt veel tropische vissen en koraal zouden zien klaarde ik weer op. In de middag was het dan zo ver het theorie-examen! Ook al wist ik dat ik het heus wel zou gaan halen was ik toch zenuwachtig. Stom eigenlijk he? Na een uurtje zwoegen zat het erop en was gelukkig ons hele groepje geslaagd. Dat moest gevierd worden! En dat hebben we gedaan en hoe!! Tegen beter weten in bevonden we ons om 03:00 u s'nachts nog met een bucket in de hand op het strand bij Cancun bar. Het was gewoon te gezellig, de dj draaide goed en er waren te veel leuke mensen uit zowel Frankrijk, Ierland als Thailand zelf. We wisten heel goed dat om 06:15 de wekker weer zou gaan dus vertrokken we met tegenzin naar ons bed...
11-3:
Vraag me niet hoe het gebeurd is maar om 07:00 u werden we pas wakker en geen wekker gehoord die we toch echt gezet hadden! Nog nooit heb ik zo snel mijn bikini aangehad. Voordat we ons naar het duikmeetingpoint haasten klopte ik een vlug op Dons deur. Geen reactie, ik was er eigenlijk van overtuigd dat hij zich niet verslapen zou hebben dus we gingen snel door. Onze duikinstructeur die de vorige dag nog zo trots op ons was keek nu minder blij. En wat bleek Don was nog in dromenland! Na die opgetrommeld te hebben konden we de zee op. Om eerlijk te zijn voelden we ons beiden niet al te best maar zodra we met onze duikfles en masker op 18m diepte waren en het kleurrijkste koraal en vissen zagen ging het een stuk beter. Toen we na de eerste duik op de boot leerden navigeren aan de hand van een duikkompas ging onze gemoedstoestand helaas razendsnel achteruit. Mathijs haalde de wc niet en koste zijn ontbijt uit in de eerst prullenbak die hij tegen kwam. Ik haalde het toilet wel maar daar heb ik dan ook enige tijd moeten blijven. Desondanks hadden wij zin in onze tweede duik die de mooiste van allemaal was. Het was fijn om alle controle te hebben onder water zodat je tussen al het koraal kon zwemmen zonder bang te zijn om het te raken. Als laatste opdracht het navigeren; zwem naar het noorden terug en ja ons duikbrevet is binnen! Onze duikinstructeur straalde weer als daarvoor en nam ons mee uiteten waar ons duikbrevet werd uitgereikt. Je zou zeggen dat we moe waren van het op stap gaan en al het duiken en dat waren we ook echt wel. Maar toch volgde na een biertje een bucket, na een bucket een lachgasballon en wallah we bevonden ons weer op het strand bij cancunbar. Zelfs Michel was er weer bij die de volgende dag door zou gaan met de advanced cursus waarin je 30m diep duikt, je een wrak en een avondduik doet en je eigen duik volledig zelf plant en navigeert. Heel cool dus maar we waren doodop, ik had wat last van mijn oor en we wilden het geld liever gebruiken om te duiken op andere bestemmingen zoals Maleisië en de Filipijnen. Het was weer een geslaagde avond maar we waren toch wel heel blij dat we in ons bedje lagen en de volgende dag niet weer heel vroeg hoefden te duiken!
12-3:
Helaas betekende niet meer duiken tegelijkertijd uitchecken bij onze gratis accommodatie met balkon en airco! Het was nog niet zo makkelijk om een nieuwe accommodatie te vinden wat voor ons weer een extra bewijs was dat we het getroffen hadden met de duikschool. Aangezien we door al dat duiken nog niet zo veel van het prachtige eiland gezien hadden huurden we een scooter en reden we naar het noorden. Naar een paradijselijk stukje zee met uitzicht op het idyllische eiland Yang Nuan. Langs het rif van dit eiland hebben we gedoken en gezien waar de red hot chilli peppers een villa hebben. Hoe cool is dat!? Helaas voor mij waren ze er op dit moment niet.. Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom maar in de avond gingen we weer stappen. O ja ik weet het wel er was een feest in een echt kasteel, dat konden we toch niet laten lopen?
13-3:
Nog een dagje om lekker te relaxen in Ko Tao en dat hebben we dan ook gedaan. Lekker aan het strand gelegen en in de avond romantisch heerlijke sushi gegeten wat wil een vrouw nog meer?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Tao

Sanne

Actief sinds 03 Juli 2012
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 103215

Voorgaande reizen:

04 Juli 2012 - 28 Augustus 2015

Reis door de wereld

Landen bezocht: