Budha, sekstoerisme,China town,waterpijp & buckets - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sanne Vlerken - WaarBenJij.nu Budha, sekstoerisme,China town,waterpijp & buckets - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sanne Vlerken - WaarBenJij.nu

Budha, sekstoerisme,China town,waterpijp & buckets

Door: Sanne en Mathijs

Blijf op de hoogte en volg Sanne

04 Maart 2014 | Thailand, Bangkok

04-03:
Wat een hel op mijn verjaardag om 03:00 u s'nachts opstaan. Wat betekende dat we 2 uur geslapen hadden. Maar he, het was mijn eigen idee om op mijn verjaardag naar Bangkok te vliegen dus nu moest ik niet zeuren. Een heerlijk lux hotel in deze vibrerende stad lag in het verschiet. Dankjewel papa, mama en Mathijs! Dankjewel Buddy lodge hotel! Ondanks het bizarre tijdstip verliep de reis van Evan's appartement naar het hotel in Bangkok heel soepel. De luxe lodge midden op Khao san road gaf ons alles wat de website had beloofd en meer. Tijdens het inchecken begonnen de Thaise receptionisten met een grappig accent happy birthday voor me te zingen. Onze badkamer was van marmer, een rooftop zwembad en badjassen in de kast waarin we lekker stukjes van the hobbit and the pirates of the carribbean hebben gekeken. Ja na twee maanden geen films en series gekeken te hebben is dat toch wel weer even lekker. Mathijs is zeer te spreken over Bangkok. Zeker vergeleken met India was hij blij verrast door de schone straten, wegen zonder gaten en de mooie meisjes op straat. Dat went makkelijk waren zijn woorden. S'avonds voor mijn verjaardag lekker buckets rum (sangsom) redbull drinken midden op Khao San road om daarna te dansen in mijn Thaise favorieten club namelijk The Club!
05-03:
Om heel eerlijk te zijn is deze dag niet heel anders verlopen dan de dag daarvoor. Maar goed kun je ons ongelijk geven met een dergelijk lux hotel in deze nooit slapende stad? Na in het het zwembad van een chang genoten te hebben en een hemelse douche doken we Khao san road weer in, kom maar op met die sangsom bucket en waterpijp! Het was heel gezellig maar na een aantal uur viel de waterpijp met appelsmaak me zwaar. Ik wilde lekker naar mijn bedje toe. Mathijs was nog volop aan het genieten van de bucket en heerlijke appelsmaak dus hij bleef nog even. Nou dames, wanneer je je vent even alleen laat slaan de Thaise ladies meteen toe. Hij had na mijn vertrek 2 Nederlandse broers ontmoet die aan de lopende band naar Thailand vlogen met (in ieder geval dat maakte ik op uit Mathijs zijn verhalen) als voornaamste reden de meisjes hier (hoezo sekstoerisme?) Ze waren al in gezelschap van een aantal Thaise schone. Mathijs (de knapste van de drie) had meteen sjans en na een kort gesprekje vroeg een van de meisjes of ze mee mocht naar zijn hotel. Toen de dame in kwestie er achterkwam dat zijn vriendinnetje daar al lag te slapen was ze dan ook zo weg. De Nederlandse jongens of eigenlijk mannen (ze zijn in de dertig) beweerden dat ze vaak met een Thaise naar bed ging maar dat ze er nooit voor betaalden. Wanneer je ze vroeg of dat ook gold voor de oude en lelijke mannen die in Bangkok (en eigenlijk in heel Thailand) die met een knappe Thaise gesignaleerd worden, kreeg je als antwoord dat die waarschijnlijk wel moesten betalen. Volgens mij leven veel mannen hier in de illusie dat de Thaise hen echt leuk en seksueel aantrekkelijk vinden. Het zou in sommige gevallen misschien zo zijn maar vaak zit er meer achter. Sowieso betalen de mannen voor hun drankjes en soms luxe hotelovernachting, maar ik heb ook verhalen gehoord over jongens die een Thaise mee naar hun hotelkamer namen die de volgende ochtend alleen wakker werden en al hun kostbaarheden kwijt waren. Onze tip vertrouw niet te snel Thaise mensen, al lachen ze nog zo breed en doen ze nog zo vriendelijk een verborgen agenda is vaker regel dan uitzondering. Geef mij maar de Indiërs ja ze zijn luid, een beetje vies en soms onbeleefd maar ze zijn recht voor hun raap en echt zichzelf...
06-03:
Hoe graag we het ook gewild hadden ons budget liet nog een nacht in buddy lodge hostel niet toe. We waren nog niet klaar om Bangkok te verlaten aangezien we eigenlijk nog niks van de stad gezien hadden dus vonden we een goedkoop hostel en deden we een fietstour bij Co van Kessel. Vele mensen hadden ons deze tour aangeraden en ze hadden gelijk. Je gaat door de smalste steegjes, leukste marktjes en ziet het echte dagelijkse Bangkokse leven. Een groot deel van de tour vond plaats in China Town waar overal eetstalletjes staan en de mensen de gekste rituelen hebben. Zo maken ze alles wat ze graag willen hebben van papier, zoals Iphones, ferraries en armani shirts en alles lijkt net echt! Vervolgens verbranden ze deze papieren kunstwerken bij een tempel (als offering). Ze geloven dat ze de spullen die ze verbranden in hun volgende leven zullen krijgen. Verder hebben we ongelooflijke grote zittende boeddha (16 meter) gezien, een grote klok geluid en vanuit de boot verlichte tempels gezien waaronder de beroemde Wat Arun.
In de avond gingen we ter afscheid naar ons favoriete buckettentje waar de ober elke keer onwijs blij was om ons te zien en we een gratis waterpijp kregen. Na de eerste bucket voelden we ons al lichtelijk aangeschoten, na de tweede bucket die duidelijk same same but better was, waren we (vooral Mathijs) ronduit dronken. We raakten in contact met een wel heel apart groepje Thaise. Het groepje bestond uit een meisje en 5 jongens. Het meisje kon maar niet genoeg van mij krijgen en een van de jongens was wel erg geïnteresseerd in Mathijs. Hij voelde zich hierbij nogal ongemakkelijk dus zocht hij aansluiting bij de mensen aan het tafeltje naast ons. Lorie uit Canada en Tomas uit Chili. Het was inmiddels 3u s'nachts en ze waren vanuit Ko Tao (onze volgende bestemming) te vroeg in Bangkok aangekomen. Lorie wachte op haar vlucht en Tomas op zijn hotel dus besloten ze samen een waterpijp te delen. Zo gaat dat dan.. We delen onze bucket en zij hun waterpijp en praatten en lachten over van alles en nog wat. Voordat we het door hadden was het 06:00 u en beseften we ons dat wij deze nacht in tegenstelling tot onze nieuwe vrienden wel een plek hadden om te slapen waar we de volgende ochtend uit zouden checken. Na een afscheidsknuffel huppelden we terug naar ons hostel waar we na een koude douche (als je ergens plakkerig van wordt is het Khao san road) als een blok in slaap vielen.
07-03:
Twee belangrijke zaken stonden voor vandaag op het programma. 1: een camera met goede lens kopen om alle prachtige indrukken die nog zouden volgen vast te kunnen leggen. 2: Onze bus van 18:00u naar Ko Tao halen. Nou lijken dat misschien niet zo'n gek moeilijke taken maar zoals jullie waarschijnlijk allemaal wel weten is met een kater bijna alles moeilijk! Na een burgerking ontbijt en koffie hadden we het idee dat we er weer tegenaan konden. MBK shoppingmall here we come! Een hele verdieping alleen maar camera winkels, als je hier niet kunt slagen slaag je nergens! En dat deden we dus een zwarte samsung met 35x zoom en meer hippe functies mochten we na de transactie de onze noemen. Vlug terug naar Khao san. De afstand tussen MBK en de uitgaansstraat mag dan ongeveer maar 5km bedragen door het bizar drukke verkeer in Bangkok hebben we er op de heenweg meer dan een uur over gedaan! Uiteindelijk hadden we nog ene half uurtje om wat streetfood te eten en hup de bus in. Hagelwitte stranden met azuur blauwe zee here we come!