Strandparadijs en backwaters - Reisverslag uit Kochi, India van Sanne Vlerken - WaarBenJij.nu Strandparadijs en backwaters - Reisverslag uit Kochi, India van Sanne Vlerken - WaarBenJij.nu

Strandparadijs en backwaters

Door: Sanne en Mathijs

Blijf op de hoogte en volg Sanne

31 Januari 2014 | India, Kochi

31 jan:De slaapbus was eerlijk waar zo slecht nog niet. Airco, de stoelen konden naar achter, ze deelden dekens uit en de wegen waren goed. Desondanks merkten we wel dat we niet in een echt bed geslapen hadden. Cochin is een vissersplaatsje waar ze de vis vangen met enorm grote Chinese visnetten , maar we waren helaas te moe om alles te bekijken. We sloten de avond af met een vers visje met kop en al om daarna te genieten van ons enorme bed in een gezellig Indiase homestay.
1 feb: Inmiddels was het al even geleden dat we zwommen in heerlijk zout zeewater en lange strandwandelingen gemaakt hadden. Dit was de reden dat we besloten dat onze volgende bestemming Varkala zou zijn. Een strandparadijs met vele aantrekkelijke restaurantjes en winkeltjes en een cliff met prachtig uitzicht op het witte zandstrand. Zodra we dit zagen waren we verliefd en wisten we dat dit een perfecte keuze was, hier waren we aan toe!
2 feb: Aangezien het verkeer rondom Varkala betrekkelijk rustig is en we tuk tuk drivers die je proberen af te zetten nogal vermoeiend waren durfden we het aan om een scooter te huren (sorry pap en mam, Mathijs rijdt echt heel voorzichtig!). Weinig dingen in het leven vind ik zaliger dan met wind in je haren bij een anders te hoge temperatuur op de rug van een scooter langs een prachtig landschap rijden. Zo kwamen we langs mooie strandjes, lieflijke dorpjes en zagen we het begin van de prachtige backwaters. No way dat we de temperatuur op een andere manier (40 graden) verdragen hadden en tegelijkertijd zo veel van de prachtig natuur van Kerala hadden kunnen zien. Leven de scooter!
3 feb: Vandaag ontdekten we de backwaters door middel van een kanotocht. Weinig van mijn ervaringen zijn vrediger dan deze. Je vergeet het leven op het land als je met een bootje door de smalle wateren vaart, terwijl je geniet van een kokosnoot. Toch is er wel degelijk leven aan aan de backwaters van Kollam. Er zijn hutjes, vrouwen doen buiten de was of liggen te rusten in het riet. We maakten kennis met de eigenaar van de local tea shop en zagen hoe er touw van kokosnoot werd gemaakt. Mathijs deed nog een poging om het bootje zelf te besturen, maar dat bleek toch moeilijker dan hij dacht! Nee, de backwaters had ik zeker niet willen missen.